Efektywne landing page’e to kluczowe narzędzie w generowaniu leadów. To na nich potencjalny klient przekonuje się, by pozostawić swoje dane kontaktowe. Jak zaprojektować stronę, by była skuteczna?
1. WYBIERZ CEL
Przed rozpoczęciem pracy nad landing page’em zastanów się, jaka jest jego główna funkcja. Czy chcesz zebrać maile, umówić na konsultację, sprzedać produkt? Dopiero gdy będziesz miał określoną konkretną, możliwie jedną funkcję, powinno się przystąpić do dalszych działań.
1. KONSTRUKCJA STRONY
Najważniejsze informacje, w tym CTA (Call To Action), powinny znajdować się na samej górze strony. Kolejne elementy to krótka lista zalet oferowanego produktu/usługi oraz sposobu działania. Dopiero na samym końcu klient powinien odnaleźć formularz kontaktowy. Intuicyjna i przejrzysta struktura to klucz do skutecznej landing page’a.
– Stwórz przycisk CTA zwracający uwagę i poprowadź klienta do jego kliknięcia.
– Skup się na wyjątkowych elementach produktu/usługi i dodaj krótkie omówienie ich właściwości.
– Według zasad UX, zawartość strony powinna być ułożona według tzw. „F-Shape”: czytelny nagłówek, kroki do wykonania, zalety produktu.
– Postaw na minimalistyczny design, powinieneś unikać nadmiernego wykorzystywania kolorów i ozdobników, które odrywają uwagę od CTA.
1. TREŚĆ
Napisz krótki, przenikliwy opis produktu/usługi i nazwij korzyści, jakie przyniesie użytkownikowi. Opisz, jak dokładnie działa produkt: w jaki sposób klient dokonuje zakupu, jakie będą koszty, jakie będą korzyści. Pamiętaj, żeby zawsze skupić się na użytkowniku, jego potrzebach i problemach, które produkt ma rozwiązywać.
1. TESTUJ
A/B testowanie to kluczowe narzędzie do skutecznej optymalizacji strony. To dzięki niemu będziesz mógł sprawdzić, która wersja landing page’a przynosi lepsze wyniki. Zmieniaj wersje strony i analizuj dane, które tam naskoczyły. Testuj zakładki CTA, tytuły, obrazy, pozycjonowanie i długość strony.
1. WNIOSKI:
Efektywny landing page to niedługi tekst, czytelny i łatwy do zrozumienia, skierowany do odbiorcy; zrozumiałe CTA i transparentne korzyści płynące z zakupu. Aby poprawnie dopracować elementy landing page’a, kluczowe jest jego ciągłe optymalizowanie, tak by zwiększyć szanse przekonania odwiedzającego do wypełnienia formularza, lub innej wybranej akcji.
Artykuł powstał przy współpracy z unitarianie.pl
Najnowsze komentarze