Reklama i marketing

Aby sprzedać produkowany przez nas towar czy też zachęcić ludzi do skorzystania z naszych usług niezbędne jest przeprowadzenie szeregu działań marketingowych i szeroko zakrojonej reklamy. Bez względu na to, jak wysokiej jakości są oferowane przez nas dobra i jak konkurencyjne względem podobnych produktów są nasze ceny – to właśnie reklama, jak mówi popularne powiedzenie jest dźwignią handlu. Marketingiem jest więc nic innego jak specyficzny proces społeczny w wyniku którego jednostki bądź grupy społeczne nabywają konkretne dobra w zamian za pieniądze, albo inne towary i usługi. Pierwszym krokiem w szeroko zakrojonym marketingu powinno być ustalenie grupy docelowej, czyli osób których uważamy za potencjalnych klientów. Powinny to być osoby teoretycznie zainteresowane dobrami, które mamy im do zaoferowania. W następnej kolejności wybrać powinniśmy odpowiednie medium, którego użyjemy do przekazania treści oraz narzędzia marketingowe, którymi się posłużymy. Wyróżnić możemy Marketing tradycyjny oraz coraz popularniejsze w dzisiejszych czasach Marketing internetowy. Marketing tradycyjny jako medium wykorzystuje przede wszystkim telewizję, ale także radio czy prasę. Do popularnych narzędzi, jakie wykorzystuje wyliczyć można reklamę telewizyjną, radiową i prasową, plakaty i billboardy reklamowe oraz inne nośniki treści takie jak ścianka reklamowa czy roll up. Marketing internetowy stosuje inne narzędzia, przystosowane do swojej specyfiki.

Narzędzia stosowane w marketingu internetowym

Podstawowym i najpopularniejszym narzędziem stosowanym przez osoby zajmujące się marketingiem internetowym jest pozycjonowanie i optymalizacja. Jest to szereg działań mających na celu uzyskanie przez konkretną witrynę internetowa jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych. Bardzo często do działań marketingowych I reklamowych wykorzystuje się pocztę elektroniczną. Za jej pośrednictwem rozsyłać można nie tylko treści typowo reklamowe i marketingowe, ale także inne mogące zainteresować potencjalnych klientów. Zaliczyć można do nich różnego rodzaju katalogi, newslettery, artykuły, Promocje i tym podobne treści.

Author: sikro.pl